Love és lóvé (Katie Melua - Love & Money)

Írta Pactolous Dátum 2023-06-21 19:54 Hozzászólás 0 Olvasta 662 | Rovat: Zene / Mozi / Könyv »

Egy énekesnő életében mindig is külön izgalmas esemény, ha édesanyává válik: vajon a csöppség megjelenése kihat a művészetére is? Megjelennek a maternális témák a szövegekben, finomodik a muzsika? Vagy ezek az örömök megmaradnak személyes élményeknek, mert a közönségnek nem feltétlenül kell ezekkel találkoznia? Azt hiszem Katie Melua új albumának címe (Szeretet és Pénz) elárulja, ő mit is gondol erről.

Akármennyire is szeretem távolról és imádom plátói módon Katie-t, igazán és őszintén örülök neki, hogy végre anyai örömök elé nézhetett. Szerencsére, ahogy a kacifántos bevezetőben is megírtam, úgy gondolta, hogy zeneileg megpróbálja leképezni azokat az érzéseket, amik az édesanyává válást kísérik, legyen az éppen bizonytalanság, boldogság vagy hát természetesen a szeretet. Őkelme zenéje tökéletes is arra, hogy tárt karokkal fogadja ezeket az emóciókat, és azt kell, hogy mondjam, a Love & Money nem okozott csalódást. Míg az Album No. 8 enyhén szomorkás volt Katie válása miatt (jusson eszünkbe például a Your Longing is Gone), addig itt egyfajta melegség járja át a testünket. Na nem mintha Katie zenéjére mindig is a hidegség lett volna jellemző...


Golden Record
36 éves vagy, nő, sikeres abban, amit csinálsz, szereted is, körülötted mégis mindenkinek van már családja, gyermeke, boldog élete. Félelem a lemaradásról, kimaradásról, de egyúttal arról is, hogyha egyszer mégis ott kell hagyni a zenét, mindez gyönyörű formába csomagolva. Lágy, andalító, mégis erős kezdés!

Quiet Moves
Katie minden lemezén megtalálható legalább egy olyan dal, ami rögtön szerelem első hallásra és tökéletesen megtestesíti mindazt, amit imádok a zenéjében. Itt ez az a dal, és az egyedüli bánatom csak az, hogy a mostani szerelme ihlette (igen, féltékeny vagyok). Viccet félretéve: gyönyörű, simulékony és simogató nóta, tökéletes hangszereléssel megáldva.

14 Windows
Kellemes, elektromos zongorával megtámogatott nóta, bő refrénnel, ami talán sokszor is ismétlődik, de igazából egyáltalán nem zavaró. A szépséges atmoszféra mindenért kárpótol.


Lie in the Heat
A szaggatott ritmusok ellenére ez kérem szépen a végtelen boldogság és öröm dala, mégsem szirupos vagy nyálas. Szótári értelemben véve szép szám!

Darling Star
Hangszerelésében és dallamvezetésében talán az eddigi legerősebb nóta a lemezről. A vissza-visszatérő zongora motívum már eleve isteni, de ahogyan és amerre Katie csavarintja az énekét, arra léteznek szavak, csak most nem írom le őket, nehogy ömlengésnek tűnjön. A hangszeres/dudorászós középrész is remekbeszabott, a dob és basszus alap pedig már az előző lemez óta kifogástalan. Imádom, amikor a színtiszta öröm jár át engem is egy muzsikától!

Reefs
Kellemesen vontatott és még rá is játszanak erre, amikor Katie meg-megáll a refréneknél. A hangszerelés ismét pazar, a producerek és a zenészek megérdemlik a gázsit, az már biztos!

First Date
Kedves téma, finom humorral tálalva, viszont most zeneileg nem sikerült annyira lenyűgözni. Talán a picit szabadabb forma, a zenei figurák háttérbe szorulása miatt lehet ez; semmi gond, van ez így.


Pick Me Up
Minden rendben, ez a dal más sokkal-sokkal jobban tetszik! A dalszöveg szintén szellemes, ahogy Katie megköszöni társának, amikor kiragadja őt az apatikus mindennapokból. A refrén csodálatos, pedig rém egyszerű, a csilingelő zongorafutamok pedig remek főtémát adnak hozzá ehhez a számhoz.

Those Sweet Days
Gospelszerű örömének azokról a napokról, amikor végre nincs mit és nem is akarunk mit tenni: az énnapok himnusza. A végére kifejezetten emelkedetté is válik!

Love & Money
Úgy gondolom ezt a záróakkordot az anyaság megélése és az édesanyához való viszony ihlette, ahogy Katie azzal küszködik, hogy a kötelező „szeretet és pénz” hazaküldésén kívül időt is szánjon a saját szüleire. Szép, majdnem egy szál gitáros szám, ami zárásként és címadó dalként is helytáll.


Ahogy az már megszokható Katie Meluától, ismét egy szépséges albummal gazdagodhattunk. Zeneileg nem nagyon távolodtunk el az Album No. 8-től, de a kísérleti, Simon Goffal közösen elkészített Aerial Objects után én igazából nem is vártam újabb forradalmat, sőt! Pontosan azt hozta, amit vártam és ezt mindenféle él nélkül írom: ezt a fajta muzsikát bármikor meghallgatom és Katie Meluának mindig is bérelt helye lesz a szívemben.


Hozzászólás
A cikkhez még nem érkezett hozzászólás. Legyél Te az első!

*Név:

*E-mail (Nem jelenik meg.):

Weboldal:

*Hozzászólás (HTML nem engedélyezett.):

Biztonsági kód:
Biztonsági kód, frissítéshez kattintson a képre.


* jelölt mezők kitöltése kötelező!