Reklám reklamáció

Írta Papa Dátum 2008-05-26 10:57 Hozzászólás 4 Olvasta 3141 | Rovat: Öt perc Papával »
Cimkék: öt, perc, reklámok

Sok hibám van, ez tény! Azonban az egyiktől én is szenvedek. És ez az, hogy nem csak nézem a tévét, hanem néha be is kapcsolom! Tovább merészkedek és bevallom, hogy néha még a reklámokról sem kapcsolok el. Tudom, bűnös vagyok, de remélem ezen sorok után talán feloldozást nyerhetek.

Kezdjük a dolgokat az elején és szögezzük le gyorsan, hogy a televízióban és a rádióban hallható, látható adások lényegében azért jöttek létre, hogy két reklám között legyen valami, amivel a közönséget megragadhatják! Ez tény, kérem szépen, nincs mit szépíteni rajta. A drágalátos kereskedelmi orgánumok elsősorban a pénzért jöttek létre, nem pedig azért, hogy minket tájékoztassanak, vagy szórakoztassanak (azoktól, akik nem naiv, szentimentális barmok és ezt már rég tudják, azoktól elnézést kérek)! Most pedig térjünk rá a fókuszban lévő témára, arra hogy a forgalmazók milyen szörnyűségeket próbálnak lenyomni a szemünkön és fülünkön. De ne feledjük, most nem azt fogom bírálni, hogy az adott termék: a, szart sem ér; b, teljesen ugyanaz, mint egy korábbi termék; c, lopták valakitől; d, felesleges pénzkidobás; hanem azt fogom bemutatni, hogy mindezt hogyan reklámozzák! Kezdjük is talán egy tétel mondattal (jelen esetben kérdéssel): MI A FASZT KÖSZÖNÜNK EMESÉNEK?


Gondolom még azok is ismerik a fent felemlegetett banki reklámot, akik életük során ritkán fordulnak a televízió képesebbik oldala felé. Nézzük tehát, hogy mink is van jelen esetben! Adott egy túlpörgött, egyértelműen szellemileg problémákkal küszködő nőszemély, aki mindenféle elrugaszkodott faszságokkal igyekszik meggyőzni a még bizonytalan ügyfeleket, hogy az adott bankot válasszák. Félreértés ne essék, tudom, hogy ez egy fikció, és tudom, hogy Emesét egy színésznő alakítja (szerintem teljesen jól), végül is nem egy Balfaszok közöttön agymosott idióta vagyok, aki bekajálja, hogy Magdi néni tényleg létezik! De nézzük tovább az Emesés hirdetéseket. Nem tudom, hogy valaki észrevette-e, de a kezdetek kezdetén, a megboldogult időkben, amikor még azt hittem, hogy ebből a szarból nem lesz sorozat, Emese épp egy állásinterjú szerűségre ment, amin láthatólag elhasalt! Most viszont még mindig a bank körül tobzódik! Megsúgom, ha valaki berontana az adott bankba egy táblával, és elkezdené ordibálni: „Nyaralásra! Nyaralásra!” akkor olyan ütemben basznák ki a betonra, hogy új arcot kellene csináltatnia magának! Aztán persze diliházba csuknák, és agyontömnék gyógyszerrel. Viszont Emese még mindig ott van! Ez két dolgot jelenthet. Egy: ez a nőszemély ismer valakit a bank vezetőségében, esetleg családtag, és így protekcióval ott lehet és előadhatja az emberiségre testileg nem veszélyes baromságait. Kettő: valaki nagyon KÚROGATJA Emesét!!! (egyébiránt mindkét eset megfelelne a mai társadalmi normáknak, de psszt)

A másik kedvenceim a samponokat, egyéb pipere cuccokat, mosó és tisztítószereket hirdető reklámok. Tudjátok, ahol mindig az van, hogy ez a legjobb dolog a világon, ahol mindig kihangsúlyozzák hogy Faszari Tökfilkó, aki szerepelt egy B kategóriás sorozatban is ezt használja. Abba viszont talán már kevesebben gondolnak bele, hogy ha „A” termék teljesen tökéletes volt, akkor két hét múlva miért áll elő a cég egy „B” termékkel? Ráadásul ezután már ezt reklámozzák úgy, mint a világmegváltó spanyolviaszt (egészen a „C” termék megjelenéséig)! Persze ez marketingfogás, és teljesen rendben is van. Csak valahogy nehéz megemésztenem, hogy ami két hete kiszedett minden létező foltot, az most már miért nem jó, ha teszem azt összevérezem a pólomat egy olyan balfasz vérével, aki embereket szólogat le a kibaszott bevásárlóközpontokban, és ajánlja fel nekik, hogy minden foltot kiszed a nyomorult ruhájukból???

Persze vannak pozitív ellenpéldák is, például a sörreklámok! Nem azért mondom ezt, mert személy szerint én is kedvelem e keserű nedűt, de azok a reklámok tényleg ötletesek. Hovatovább, néha még viccesek is. Látszik hogy nem veszik túl komolyan, hogy a terméket nem direktbe, hanem valamilyen körítésben tálalják szemünk elé. Sőt! Néha még az autóreklámok is lenyűgözők! Az én egyik kedvencem például az, amiben két katica a műszerfalon teszi egymással, amit a természet diktál (nem az evésre, hanem a baszásra gondolok). Szóval a lényeg, hogy nézhetünk tévét, mert néha tényleg jó műsorokat vagy filmeket láthatunk benne, de a reklámokat kerüljük! Nézzük inkább meg őket youtube-on, vagy egyéb videós portálon! Ott legalább csak olyasmit láthatunk, ami már annyira kreatív, ötletes, jól megkomponált, hogy a magyar tévékben sosem fog lemenni!



Hozzászólás
Pactolous Pactolous
2008-05-27 22:03
Raktam egy Entert a linkedbe Mike, mert a főoldalon belelógott a friss írásokba :)
Mike Mike
2008-05-27 20:32
http://www.youtube.com/watch?v=
Dygfq1q95Vc&feature=related
Köszönjük Emese. :]
Adri Adri
2008-05-27 13:45
Milyen igaz.
És mégis elérik a céljukat:beszélünk róluk.:P
Pactolous Pactolous
2008-05-26 11:45
Kár, hogy nem tértél kis a "Nők kéket menstruálnak" kategóriára, ami felett én még a mai napig nem tudok napirendre térni :)
*Név:

*E-mail (Nem jelenik meg.):

Weboldal:

*Hozzászólás (HTML nem engedélyezett.):

Biztonsági kód:
Biztonsági kód, frissítéshez kattintson a képre.


* jelölt mezők kitöltése kötelező!