Fogd a plüsst és fuss!
Tündi
2012-11-30 21:38 0
3234
| Rovat: Zene / Mozi / Könyv »
Rendhagyó előadásnak lehetnek szemtanúi azok, akik ellátogatnak a Bethlen Téri Színház egyik műsorára, amelyet a Pulzus társulás néven beazonosítható formáció mutat be. A Belső gyermek egyedülálló színházi performansz, mely gyakorlatilag a jól ismert hagyma motívummal hasonlítható össze: többrétegű, több szálon futó, álom az álomban, fantazmagória a fantazmagóriában.
Kiss Márton író nevét érdemes megjegyeznünk, hiszen a történetnek – bár - egyszerűnek tűnik, mégis rengeteg tartalmi eleme van. Főszereplőnk, Bolygóssy Botond minden vágya, hogy - diplomás óvodapedagógusi végzettsége ellenére - sajtószóvivő lehessen. Ennek érdekében természetesen bármire képes, amikor azonban a tisztes megélhetés felé vezető rögös útján előkerül gyermekkori plüssmackója, főhősünk élete váratlanul és teljesen felborul.
Noha a társadalomnak görbe tükröt mutató darab rengeteg rétegből áll, Kiss Márton írói zsenialitásának köszönhetően világos és követhető groteszk zajlik a „világot jelentő deszkákon”. Hogy történetét egyértelműen színpadra szánta, azt a fordulatos cselekményvezetésen kívül mi sem bizonyítja jobban, minthogy három színészünk (Bartsch Kata, Guary Szanda, Kroó Balázs) nem csupán három szereplővel ismertet meg bennünket: Monty Python-os megoldásként a színészek váltogatják karaktereiket, így például Kroó Balázs brillírozik előadásában, hiszen érzelmek egész skáláját képes felvonultatni kettős (illetve elburjánzó fantáziájának eredményeként talán inkább úgy helyes: többes) szerepének köszönhetően. Ő Bolygóssy Botond, négyéves kisgyermek az óvodában, amint legkedvesebb barátjával, egy plüssmedvével várja, hogy szülei érte menjenek. Majd megismerjük felnőtt énjét, akinek minden álma, hogy sajtószóvivőként folytassa életét. Leendő főnökétől, Pálpali Pálnétól (Guary Szandra egyik karaktere) felvételi feladatot kap: erősítse meg lánya önbizalmát. Botond kap is a lehetőségen, azonban arra nem számít, hogy éppen az orvosnak készülő nőtől (Bartsch Kata) tudja meg, gyógyíthatatlan betegségben szenved, s idővel fantáziája úgy szétburjánzik, hogy nem lesz képes különbséget tenni valóság és fikció között. Kiss Márton írói eszköztára és rendezői találékonysága azonban a nézők számára még ekkor is könnyedén egyértelműsítik a határvonalat. Ha azonnal nem is oldja fel a rejtélyt, biztosak lehetünk benne, hogy néhány perccel később egy humoros visszautalással megteszi. (Külső-)Belső gyermek Fotó: Somogyi-Magyar Gréta Guary Szandra és Bartsch Kata szintén változatos szerepkört tudhat magáénak. Azon kívül, hogy időnként mindketten megtestesítik Botond plüssmedvéjét a fiú elméjében, előbbi alakítja Pálpali Pálnét, illetve főhősünk gyerekkori óvónőjét is, ráadásul mindkettőt megkapó hitelességgel. Bartsch Kata sem panaszkodhat szerepeinek számát tekintve, hiszen egyszerre játszik dajkát és szeretetre éhező nőt (Pálpali Pálné önbizalomhiányos lánya). Az író és a színészek a rövid, alig több, mint egy órás történet ellenére is összetett karaktereket tárnak elénk, amely jól tükröződik abban, ahogy – akarva vagy akaratlanul – Berne Az emberi játszmák című tanulmányában felvázolt három tudat (szülői, felnőtt és gyermek én) megjelenik szereplőink vonatkozásában. Az alkotók néhány perc alatt ismertetik főhőseink motivációit, így nekünk már semmi más dolgunk nem marad, mint élvezni az előadást és hagyni, hogy minket is megtaláljon gyermekkori A Pulzus Társulás következő előadása: Belső gyermek - 2013. február 14., 19.30h Valika világa - 2013. február 21., 19.30h - 2013. március 28., 19.30h Jegyárak: - felnőtt: 2.000 forint - diák/nyugdíjas: 1.200 forint Mindkét előadás helyszíne: Bethlen Téri Színház VII. kerület, Bethlen Gábor tér 3. Belső gyermek Írta és rendezte: Kiss Márton Szereplők: Bartsch Kata Guary Szandra Kroó Balázs Dramaturg: Bíró Dénes Látvány/jelmez: Erdei Ildikó Virág Zene: Bartók György Dalszöveg: Bernáth Tamás Világítás: Kiss Rudolf Péter Mozgás: Simányi Zsuzsanna e.h. Produkciós vezető: Kiss Réka Judit |
Hozzászólás
* jelölt mezők kitöltése kötelező!