PC Games 2008 - Válogatás (1. rész)
Pactolous & Papa
2009-01-19 16:07 5
3523
| Rovat: Játék »
Most, hogy új évbe léptünk, illik visszatekinteni az óévre. Szerintem szórakozás szempontjából ismét egy kiemelkedő esztendőt zártunk: rengeteg remek albumot hallgathattunk, kiváló filmek szórakoztattak bennünket és a számítógépes játékok (vagy összefoglalásképpen videojátékok) is hozták az elvárt szintet. Most ez utóbbival fogunk foglalkozni, így aki a PC-s játékokat kifejezetten szereti, az olvasson tovább, hogy megtudja, mivel érdemes játszania 2008 termései közül. Aki meg nem, nos az meg művelődjön, okuljon: nem minden játék bugyuta.
Bevallom őszintén, nem gondoltam volna, hogy a 2007-es évet felül lehet múlni játékok szempontjából. Annyi jó program jött ki tavaly is (Call of Duty 4, Gears of War, Crysis, Bioshock, DIRT, The Witcher, stb.), hogy csak kapkodtuk a fejünket. És ez megismétlődött 2008-ban is. Voltak persze kis pukkanások és nagy csalódások is, mégis azt kell, hogy mondjam, bitang jó évet zártunk. Azt viszont hadd szögezzem le, hogy írásunk nem fog kitérni minden egyes játékra ami tavaly megjelent, csakis azokról fogunk beszélni (röviden), amiket kipróbáltunk, sőt, végig is vittünk. Nem teljes leírásra törekszünk, csupán egy kis kedvcsinálóra, a program erényeit és hibáit bemutatva. Essünk is neki! The Club Kiadó: Sega Fejlesztő: Bizarre Creations Nem sokat foglalkoztam ezzel az év elején megjelent játékkal, de nem is érdemelte meg. Biztos megvan a célközönsége, de az nem én vagyok. Tulajdonképpen sok baj nem volt vele, mert egész szépen nézett ki, akciódús volt meg minden. De az egész koncepció, hogy úgymondjam, nem életképes, legalábbis PC-n. Történet az nincs, legfeljebb "keretmaszlag", hogy mégis tudjuk miért kell öldökölni (van egy klub, akinek dolgozni kell, ennyi). Még Painkiller szintű sincs, semmi kampány mód vagy ilyesmi. A játékmenet teljesen arcade, a lényeg, hogy minél több pontot szerezzünk, sokszor úgy, hogy trükkösen legyakjuk aki szembejön, máskor meg úgy, hogy a lehető leggyorsabban végigrohanunk a pályán. No, akinek ez így első hallásra tetszik, az boldog lesz vele. Nekem ez nagyon kevés, pedig nem vagyok nagyigényű. Pactolous
Assassin’s Creed
Kiadó: UbiSoft Fejlesztő: UbiSoft Montreal 2008 egyik legnagyobb játéka, amit mégis elfelejtettek. Pedig középkori bérgyilkosként (pontosabban, hassassinként) ügyködni Acre, Jeruzsálem és Damaszkusz városában, különböző épületeket megmászva, kardozásokkal, civilmegmentésekkel és nyomozásokkal tarkítva, GTA-szerű, szabad, sandbox szerű játékmenettel igazán nagy móka. Altair bőrébe belebújni igazi élvezet volt, mégha néha kicsit monotonná is vált a játékmenet. Mégis a hangulat, a két szálon futó történet, a csodás grafika és a közlekedés élménye szerintem egyedülálló a maga nemében. TPS-t még soha nem élveztem ennyire, leszámítva a GTA-kat. Év Játéka esélyes semmi kétség, csak az fáj, hogy sokan tényleg elfelejtették, vagy nem szántak rá elég időt és türelmet, mert tény, ez utóbbi kellett hozzá az irányítás miatt (bár közel sem volt annyira vészes, csak újszerű). Kíváncsian várom a második részt, ami elvileg a nagy francia forradalom idején fog játszódni. Pactolous
Papa kiegészítése: Ehhez csak annyit tennék hozzá hogy az irányítás szerintem könnyen elsajátítható volt, egyedül a harcoknál tellett nekem kb. egy órába míg a megfelelő ritmusra rá tudtam állni, és onnantól kezdve már semmi gondom sem akadt vele. A lovaglás iszonyatosan jóra sikeredett, sosem láttam még ilyen remekül kidolgozott vágtázást. Az pedig amikor az ember kiér egy sötét kanyonból, a szemébe tűz a nap, és a domboldal aljában elterül Jeruzsálem (teljesen belátható, bejárható módon), na az valami olyan érzés, amit sosem lehet elfelejteni. Külön élvezet a játékban az úgynevezett Leap of Faith, amikor hősünkkel egy magas épületről, kitárt karokkal az épület lábánál fekvő szénakazalba vethetjük magunkat. Megismételhetetlen pillanatok, noha persze a realitástól is nagyon elrugaszkodnak. Tom Clancy’s Rainbow Six Vegas 2
Kiadó: UbiSoft Fejlesztő: UbiSoft Montreal Tom Clancy neve már garancia kell, hogy legyen, nemcsak az irodalomban, de a játékiparban is a minőségre. Tény, hogy sokkal több – a neve által fémjelezett – program lett sikeres, mint bukás (Splinter Cell, Ghost Recon és persze a Rainbow Six-sorozat). A Vegas saga első része kifejezetten tetszett. Sokkal pergősebb volt, mint a korábbi „szivárvány kommandó” játékok, mégis taktikus maradt, szép volt (Unreal Engine 3), a helyszínválasztás jó ötlet volt (Las Vegas, a bűn városa) szóval nagyon jól sikerült. A második részre bár sok rosszat nem lehet elmondani, mégis gyengébb lett az elsőnél. Sok újdonságot már nem tudtak felmutatni a fejlesztők (kivéve egyet, hogy pontokat kapunk a lövésekért, ami a realizmusnak nem tesz jót), a grafika megcsúnyult (ennél azért többre is képes ez a motor), a történet nem folytatódott (ehelyett egy párhuzamos szálat kaptunk), szóval nem volt az igazi. Az akciódús játékmenet megmaradt itt is, de sokszor már frusztrálóvá vált a játékmenet, így ez sem okozott teljes örömet. Tény, hogy a kooperatív mód nagy móka (lehet, mert én nem próbáltam ki), de ez még kevés. Összességében el lehet vele lövöldözni, de az első része mindenben veri. Pactolous
Mass Effect
Kiadó: Microsoft Fejlesztő: BioWare A Bioware egyik legsikeresebb játéka, és az én személyes kedvencem az ő felhozatalukból. Azt tudni kell a készítőkről hogy az eddigi általam játszott játékai (Star Wars: Knights of the Old Republic 1-2, Jade Empire) egytől-egyik iszonyatosan jó szerepjátékok voltak. Egészen a végkifejletekig, amik annyira összecsapottak és borzalmasan gyengék voltak, amilyent csak a Drága Olvasó el tud képzelni. Épp ezért már most kijelentem hogy a Mass Effect vége tökéletes! Imádtam. Óriási meglepetés volt hogy végre normálisan sikerült lezárniuk egy játékot. De ne szaladjunk ennyire előre. A játékba eldönthetjük hogy női vagy férfi karaktert indítunk, választhatunk néhány mozzanatot az előéletéből és mindez nagy befolyással bír majd a játék egészére. Lehetünk háborús hősök, aki katonacsaládban nőttek fel, vagy árvák, akik a sereg előtt utcai bűnözésből tartották el magukat és még egy vagon más lehetőség. A sci-fi témájú alkotásban persze az egész univerzumot kell megmentenünk egy olyan gigászi kaland során, amilyet még sosem láttam. A temérdek mellékszereplő, a rengeteg segítőtárs mind-mind tökéletesen kidolgozott karakterek, a játékos pedig egy másodpercre sem esik ki a történetből, végig a részese a cselekmények. A rengeteg csodálatos pillanat vagy átvezető közül egyet sem tudnék kiemelni, mert mind csodálatosak. Ha moziban leadnák ahogy valaki játszik ezzel a játékkal, az egy zseniális film lenne! Igazán akciódús összecsapások, hihetetlen átvezetők, magába szippantó univerzum… kötelező darab! Igaz, azért a tökéletes látványhoz erős vas kell, de még közepes beállításokon is lenyűgöző. Erősen ajánlott mindenkinek! Aki még nem játszott videójátékokkal, aki szerint azok gyermeteg időtöltések, próbálja ki a Mass Effectet és utána mondjon véleményt a játékokról! Papa
Ennyit mostanra, hamarosan folytatódik összeállításunk! Aki bármilyen kapcsolatba került a fent említett játékokkal, vagy valamilyen megjegyzése van hozzájuk, kommentben fejtse ki, mi is szívesen sztorizunk!
|
Hozzászólás
2009-01-20 15:38
a Bioshock nagyon jó!! nem is tudom mikor játszottam utoljára ilyen jó cuccal de az 2007-es ha jól tudom. na annak várom már a folytatását.
2009-01-20 14:52
Én meg hallottam, hogy te is odavoltál a Bioshockért, az egy isteni gamma És igen, a Warhead egész kellemes meglepetés volt, főleg az alap Crysis után, de majd arról is lesz szó
2009-01-20 04:52
persze, még lehet h kiprobálom vmeiket
pl a multkor Papa ajánlására végigvittem a condemned-et
nekem 2008-bol a warhead tetszett
2009-01-19 17:26
Sebaj, lesznek még jó darabok
2009-01-19 16:55
Hát ezek közül még pont egyikkel sem játszottam
* jelölt mezők kitöltése kötelező!