F1 - Menny és Pokol
Conquistador
2008-11-04 20:08 1
2860
| Rovat: Sport »
Nagy várakozások előzték meg a Forma 1-es versenysorozat idei utolsó állomását, a brazíliai Interlagost. A két, összetettben még esélyes pilóta, Lewis Hamilton és Felipe Massa közt lévő 7 pontnyi különbség - a tavalyi év szezonzáró futamának ismeretében - előremutatta az újabb végletekig menő küzdelmet és az óriási izgalmat.
Miért is említem a tavalyi befejező versenyt? A 2007-es és a 2008-as év vége jól párhuzamba állítható, ugyanis a múlt évben Interlagos előtt a brit Hamilton 7 ponttal vezetett a pontvadászatban egy ferraris pilóta előtt. Idén a helyzet kísértetiesen megegyezett, csak a másik ferraris pilótával, Massával szemben rendelkezett ekkora előnnyel a Mclaren-Mercedes fiatalja. Akkor a rutintalanság, a hév megfosztotta az angolt a világbajnoki címtől, most, egy évvel később mindenki azt találgatta, vajon ismét elköveti a buta hibáit, vagy végre benőtt a ’feje lágya’?! A hétvége a szokásos módon zajlott: csütörtök, péntek: szabadedzések, szombat: időmérő edzés, vasárnap: futam. Massa, brazil révén rendkívül jól ismeri hazai pályáját, folyamatosan jó időket szállított a gyakorlásokon, sokkal azonban Hamilton sem maradt el eredményeitől. Ekkor jött a szombati kvalifikáció, ami előrevetítette az izgalmakkal teli vasárnapi versenyt. A Ferrari brazilja pole pozíciót ért el, míg fő vetélytársa, Lewis csak a 4. időt autózta ki. Elindultak a találgatások: túl nagy nyomás, vagy csak benzin, taktika, beállításbeli eltérés? És a találgatások mellett számolgatni is elkezdett mindenki. Ha Massa győz, Hamilton-nak minimum 5. hely kell, ha a brazil csak második, akkor a másiknak 8. kell, és így tovább, és így tovább.. Végül eljött a várva várt idő. Az autók már a rajtrácson állnak, a feszültség érezhető, mindkét pilóta élete versenye előtt áll. Ekkor olyan dolog történik, amely boríthat mindent: elered az eső. A csapatok szerelői fejvesztve rohannak vissza a boxba, miközben azt nézik, a rivális team milyen gumit tesz fel. Aztán mindenki az intermediate, vagyis köztes esőgumit választja. Kis csúszással elindul a rajtprocedúra, amint elalszanak a piros lámpák, a gázra lépnek a pilóták. Nagy küzdelem, hol látványosan, hol kevésbé. Időközben a pálya felszáradt, gumicserék, tankolások, Massa vezetés, Hamilton biztonsági autózás a 4-5. helyen. És ekkor következett az a rész, amit valószínűleg Alfred Hitchcock sem rendezhetett meg volna jobban. Ismét megjött az eső, ami a belgiumi versenyhez hasonló káoszt idézett elő. Hamilton az 5. helyen autózott, amikor hirtelen a már lekörözött Robert Kubica minden ok nélkül megelőzte, ami olyannyira megzavarta az angol fiút, hogy a mögötte haladó Sebastian Vettel is lehagyta, jelen állás szerint Felipe Massa a világbajnok! Az utolsó kör vette kezdetét, úgy tűnt Hamilton szélmalomharcot vív Vettel-lel, nem tudja megközelíteni, ismét elúszik élete nagy álma. A Ferrari már a célban, a brazil közönség, Massa, Massa családja önkívületben. Hamilton az utolsó előtti kanyarban üldözi Vettelt, amikor elhaladnak egy Toyota mellett. A riporterek kis fáziskéséssel rájönnek, hogy ő Timo Glock, aki előttük haladt a 4. helyen, de szakadó esőben egyszerűen nem bírta kormányozni autóját a száraz pályás gumikkal. Az utolsó kanyarra így Hamilton az 5. helyre került ismét, pár pillanat múlva átérnek a célvonalon a kockás zászló mellett. A 2008-as világbajnok Lewis Hamilton! Nagyon nehéz leírni az érzelmeket, a kamera mutatta, ahogy Massa családja önfeledten ugrál, mikor szólnak nekik, hogy „Nem, mégsem”, hirtelen mindenki ledöbben. Eközben a másik boxban az infarktus közeli állapot eufórikus örömmé alakul át. Ég és Föld, Menny és Pokol. Mindkettejük megjárták mind a kettőt, és erről két kanyar döntött, ilyen az élet, az autósport… Én csak annyit mondok ferrarisként: Grazie Massa! |
Hozzászólás
2008-11-04 21:20
Sajnálom Massát, de mint Hamilton drukker nagyon örültem a végeredménynek.
* jelölt mezők kitöltése kötelező!